søndag den 26. april 2015

Track & Field

Har længe villet skrive et indlæg om Track & Field, som jeg nu har gået til efter skole i et par måneder.
Ville selvfølgelig ønske jeg kunne spille fodbold hele året, men de har det desværre kun i efteråret her. 
Så jeg besluttede at gå til Track, som egentlig bare er løbning. Track and Field har mange forskellige dicipliner som man kan stille op i. Der er distancerunning, sprinters, længde spring, højde spring, spyd kast, og alle de andre atletik ting der er. Jeg løber distance. Så til stævner løber jeg enten 800 m, 1600 m eller 3200 m. 
Vi træner hver dag efter skole i omkring 1 time, med løb, spurter, forskellige interval træning og styrke træning. Lyder hårdt, hvilket det også er. Men det er mindst ligeså sjovt som det er hårdt, og det er sjovt at blive bedre og bedre.
Man bliver virkelig også gode veninder med dem på holdet, og stort set alle mine bedste veninder er også på track teamet! 
Vi har haft stævner stort set hver weekend de seneste to måneder. To af stævnerne har været to-dages stævner, med overnatning, hvilket har været rigtig sjovt og hyggeligt. 
I går havde vi vores stævne på hjemmebane, hvilket vi kun har en gang. Det var sjovt, og min værtsfamilie kom og så mig løbe mine events og heppede. 
Det var vores anden sidste stævne inden Region, også er der State. Men man skal kvalificere sig til State, og det er virkelig nogle sindsygt gode tider man skal have for at komme til State, så det regner jeg ikke med at komme med til haha. 
Det er svært at få taget billeder til stævnerne, fordi der er så meget at lave og glemmer altid at få taget billeder. Må få taget nogle flere til Region om 2 uger, for det her er alt jeg har:
Når man er færdig med sine events kan man tage en slapper og nyde den virkelig flotte udsigt samtidig med at man bliver brun og kan heppe på sine holdkammerater! Elsker track meets! Billedet er fra Pine View High School i St. George (syd på).
Billede fra igår (i Richfield), hvor vi var så heldige at det regnede hele natten før, stoppede så snart stævnet startede og startede med at regne igen da stævnet sluttede! (Juliana, mig og Alli - og en der hedder Kellon i siden..ved ikke hvad han laver haha) 
Track venner!! Mig, Johnny, Austin, Kandice og Alli
Flere track venner!! Juli, Mig og Alli
Sådan ser tiderne ud efter en 1600 m, til et stort stævne. Tog 22. plads ud af omkring de 50.
Når 4x100 m pigerne gør klar til deres race, i St George i omkring de 26 grader, tror jeg det var. Nogle gange anbefaler vores træner at vi hælder vand over os selv,inden vi løber, fordi det er så varmt.
"Stemningsbillede" eller hvad man skal kalde det..fra da holdene var ved at pakke sammen efter stævnet igår.
Når vi har stævner langt væk, kører vi derhen sammen i skolebussen. Det kan godt tage op til 3 timer, så efter stævnerne stopper vi altid og spiser. Nogle køber klamt fast food mad, men så er der så mig og Alli som køber cheerios og mælk haha. Det er blevet til en tradition nu, og vi er heldige at de har det på tankstationerne!

Okay det var et meget langt indlæg, men der er meget at forklare, for det er slet ikke som noget jeg ville have oplevet i Danmark. Kommer til at savne track stævner og træning rigtig meget! Nu er der kun omkring 1 månede tilbage, juhu og øv på samme tid.

mandag den 20. april 2015

On air!

Idag var ikke en helt normal mandag! Den lokale radio station havde spurgt os (udvekslingsstudenterne i området), om vi ville give et lille interview. Det gjorde vi så her i morges. Det var virkelig kort, men en super sjov oplevelse alligvel. De spurgte os bla om hvad de største forskelligheder er, hvad der fik os til at tage på udveksling, hvordan vores hjemlande er osv. 
Efter tog Laura os ud og spise morgenmad/brunch, hvilket var super hyggeligt. Vi fik alle talt hende indtil at lave en lille tur, og ikke tage i skole hele dagen haha. 
Så efter vi spiste tog vi til et sted kun ca 15 min fra Richfield, hvor de har gamle indianer-vægmalerier (kan virkelig ikke komme i tanke om hvad det hedder på dansk lige nu..) 
Det var ikke sådan det mest spændende, men vi havde en super hyggelig dag, og havde det bare sjovt, og var alle glade for ikke at skulle i skole på en mandag haha!
Kommer til at savne dem alle så meget.
Ude foran radio stationen
I studiet..
Med udsigt over Richfield i baggrunden
På ved ned i en form for tippi, som var ved museet. 










mandag den 6. april 2015

Spring break

De sidste par dage har stået på en lille mini-ferie. Vi har kun ferie fra torsdag til mandag, men det har været lækkert alligvel!
I ferien har jeg hiket i en national park der hedder Capitol Reef, som kun ligger sådan ca 1-2 timer fra Richfield. Vi hikede i omkring 4 timer, og det var super flot. Vi gik i vand til knæene noget af vejen, og der var en masse flotte vandfald på vejen. Har nogle billeder, men de er virkelig ikke specielt gode.
Læg mærke til hvor små menneskerne er på billedet! Det er svært at tage billeder, der viser hvor stort og højt det alt er.
I en form for "grotte"

I ferien har jeg også et trænings-program fra min træner. Så har fået løbet, og skal også her senere idag.
Næste meet er på fredag/lørdag i st George.

Igår holdte vi påske, og vi havde familie på besøg. Vi havde påskeæg jagt lørdag, og søndag da vi vågnede op havde "påskeharren" været der, med en kurv som denne til alle! Det er altså sådan 12 kurve fyldt med forskelligt chokolade, en hårbørste, neglelak og alt muligt. Super lækkert og hyggeligt. 
Ellers har det været general conference, som er hvor vi ikke går i kirke, men bliver hjemme, også giver deres prophet, og deres apostle taler, om deres religion. Men det har jeg vidst forklaret om før tror jeg haha.
Nu er der kun omkring de 7 uger til at jeg er på vej hjem. Det er helt uforståeligt, men glæder mig ihvertfald også! 

søndag den 22. marts 2015

PROM 2015

På tide at jeg får lavet et prom indlæg! Har ikke fået alle billederne der blev taget endnu, så der kommer nok et opslag mere. 
Men kan jo fortælle lidt om dagen.
Så fredag morgen, startede jeg ud med at være rigtig syg, og faktisk ikke rigtig vide om jeg ville være klar til prom senere. Jeg sprang skolen over, og fik sovet en masse og fik det heldigvis bedre.
Omkring kl 13 fik jeg sat mit hår. Ja, fik sat mit hår. Prom er jo stort set High schoolernes eget lille bryllup...næsten større end konfirmation derhjemme vil jeg sige. Men det var sjovt!
I løbet af eftermiddagen fik vi taget en masse billeder rundt omkring, som mødrene tog sig af. De billeder har jeg ikke fået endnu.
Efter det tog vi til middag, på en ret så fancy restaurant. Vi var 8 par i min prom-gruppe, så 16 mennesker, så rimelig mange.
Så stod den på flere billeder hos de forskellige forældre og den mere officielle afgang til festen. 
Festen foregik i vores store College-event-center, hvor at prom-komitéen havde sørget og knoklet hårdt for at få det til at se helt perkeft og smukt ud. Og det var virkelig gennemført, og rigtig flot. 
Kl 9 var så det store "show" eller The Promenade, som det hedder, hvor vi først danser en vals agtigt dans, og efter bliver kaldt ind i par, et efter et, med navne og "daughter/son of.." og alt det, og vi gik ned af en trappe. Skal have fundet nogle billeder af det, for har dem ikke lige på min telefon her. 
Så var der ellers bare en masse flere billeder efter det, og mere dans (som ikke var opvisning), og snacks osv. 
I dag (lørdag) var vores date-"aktivitet" eller hvad man skal kalde det. Ja, det varede i 2 dage...Vi (vores 16-mands gruppe) tog alle en tur op nord på til Salt Lake, og var i et par timer i en trampolin park, som var rigtig sjovt, og efter spiste vi og tog til the mall. 
Så prom var en stor mundfuld, og har virkelig haft rigtig mange ting at tænke på de sidste to uger, da vi har skulle øve dansen stort set hver eneste hverdag i 2 uger kl 9 om aftenen. Men det har været super sjovt, og tror ikke jeg kommer til at have sådan en flot og fancy kjole på igen, før mit bryllup haha! 
Undskyld den lange (og sikkert kedelige) tekst.
Som sagt har jeg ikke alle billeder endnu, men har da et par.
Sebastian (min prom date)
Da vi tog afsted til festen, og vi fik vores blomster på plads. 
Min veninde Raelee og hendes prom date Austin
Nogle af de personer der var i vores gruppe, på trappen til prom!
En af mine bedste veninder Tianna
Også en af mine bedste veninder Alli, og Sebastian, min prom date, og Allis date, Austin i baggrunden. (Et lille fjollebillede..)










søndag den 15. marts 2015

Jr. Miss Richfield

Sidste weekend havde Richfield sin årlige Junior Miss Richfield. 
Det er piger optil 16 år gamle der kan deltage, og på en måde en "skønhedskonkurrence", eller hvad det skal kaldes på dansk. 
Men helt sikkert noget helt amerikansk, og sjovt hvorfor de gør det, forstår det ikke rigtigt. Men det var sjovt at se, og kendte de fleste af dem der stillede op.
De skulle svare på et spørgsmål, vise deres talent, og gå en lille catwalk i "evening-wear". Den der så klarede det bedst vinder. 
Tog nogle billeder fra til sidst, hvor de alle så ud som om de var på vej til prom! 
Men ja, en meget anderledes og amerikansk oplevelse.



lørdag den 7. marts 2015

Ski

Så fik jeg endelig prøvet at stå på ski i Utah! Som jo er kendt for deres gode sne. Det var virkelig smukt og lækkert, og det var meget nemmere at stå på ski end jeg husker! Tog afsted sammen med min værtsmor, søstre, vores naboer og andre familier der også var med. Det er kun ca en times køretur, også er vi oppe i smukke omgivelser og er perfekt ski resort. 
Super blå og klar himmel, og sol, som var rigtig lækkert, men som også resulteret i et rimelig solforbrændt ansigt..
Vi var en hel masse, men jeg stod kun med Brynn og Kate, og så ellers bare alle de andre da vi spiste frokost. Vi klarede os fint alene, og havde en super hyggelig og sjovt dag!
Håber jeg en dag kan komme tilbage på ski her igen, det er virkelig godt og altid smukt. 

torsdag den 19. februar 2015

BYU Game

Igen en oplevelse herfra! 
Fik i aftes oplevet at se en rigtig amerikansk College basketball kamp. Det var min værtsfamilies (og stort set resten af Utahs) yndlings College, BYU. (Brigham Young University). 
De er rimelig gode og vandt med omkring 20 points. Det var deres sidste hjemmekamp, så der var rigtig god stemning.