mandag den 22. december 2014

The light-parade

Light parade, eller lysoptog eller whatever haha. Men ja, det var igår, lørdag aften. Det er en årlig begivenhed i Richfield, og mange familier har en tradition med at tage til den. Der er forskellige biler/lastbiler/floats, der er pyntet med julelys og musik, som kører forbi med folk der siger: Merry Christmas.
Så det med min familie, Oc og hendes familie og Anne fra Danmark og hendes bror. 
Efter tog vi til et udvekslingsstudent-party i en by der hedder Gunnison. Jeg og de to andre danske piger introducerede pakkeleg for alle de andre, og vi spillede det, og alle synes det var sjovt og vi lavede også nogle andre lege. 
14 udvekslingsstudenter, fra Danmark, Tyskland, Vietnam, Korea, Belgien, Spanien, Columbien og Brasilien! 










Julesmåkager fra mormor

Modtog idag med posten den dejligste pakke fyldt med vanijekranse, brunkager, julekort og julepynt, fra mormor. 
Rigtig hyggeligt, og brunkagerne havde den helt rigtig duft af jul. 



søndag den 14. december 2014

Julebagning

I bagte vi sugar cookies og pyntede dem med glasur og alt muligt andet. Rigtig hyggeligt, og næsten ligesom at være i Bjergby og dekorere brunkager, men stadig ikke helt det samme. 
Vi hørte julemusik og fik alle lavet en masse flotte kager 
Santa cakes
The grinch er i blandt julemændene 
Cannon's (6 år) planer for julen, så sødt. 

fredag den 12. december 2014

Julehilsner hjemmefra

Nyder stadig mine daglige pakkekalender-gaver hver dag! 
Har i denne uge modtaget brev+pakke fra mormor, brev fra farmor og farfar og pakke fra mor og far, morfar og Mads!
Det er så hyggeligt at komme hjem fra skole til overraskelsen af en pakke fyldt med hyggelige ting. 
Tusinde tak til jer alle, selvom jeg endnu ikke har åbnet alle gaverne, da jeg jo må vente til jul. 
Min værtsfamilie blev RIGTIG glade for gaverne som de har fået af min mor og far, som var lækkert chokolade og fint dansk julepynt og brev. 
Fra mor og far
Fra mormor og farmor & farfar!




Pink Game

Hvert år har vi en kamp imod South Sevier High School, som kun ligger få kilometer fra Richfield. Skolerne hader lidt hinanden, og er altid ærkefjender i alle sports.
Kampene er velgørenhedskampe for brystkræft, og alle pengene går til en cancer-fond. Vi havde alle pinke trøjer på som man kunne købe på skolen i løbet af ugen. 
Der er en wrestling-match, girls basketball og boys. Det er helt vildt sjovt, og fordi de er så store rivaler, er alle helt oppe og køre.
Desværre tabte vi i alle tingene, selvom vi var tæt på at vinde drengeårs kamp.
Der blev samlet over 7000 $ ind i løbet af hele arrengemenget! Der var også en der købte kampboldene med "autografer" fra spillerne. Han købte den for 175 $, som selfølgelig gik til cancer også. 
Det var ligeså spændende som at se landsholdkampe i håndbold eller noget lignende, og helt sikkert den sjoveste skolekamp indtil videre, fordi der er så mange, og så god stemning.
Et par billeder
Raelee, Nikelle, Oc og mig i vores pink shirts!
Cheerleadernes show i pausen i pigernes basketball kamp. (Der kom MANGE flere tilskuere senere!)
"W" for WILDCATS!
Cheerleaders 








onsdag den 3. december 2014

International potluck

I lørdags mødtes jeg og de andre udvekslingselever igen, og vi var hjemme hos os. 
Det var en potluck, og det betyder at alle tager noget mad/snacks med. Vi lavede det så til en "international potluck" som så vi lavede noget fra vores land. 
Vi havde forberedt en masse lege, men det endte bare med at vi snakkede hele tiden! 
Tog nole billeder: 
Fra øverst til venstre: Anne (Danmark), mig, Paula (Spanien), Luca (Tyskland), Diego (Columbia). Nederst: Nikelle og Raelee (mine amerikanske venner), Oc (Belgien), Chloe (Belgien).
Vi fik bla amerikansk root beer (sodavand), amerikanske popcorn, dansk æblekage, tyske pretzler, belgisk kage og masse andet.



Jul

Så er det allerede blevet december! Kan slet ikke forstå det, tiden flyver altså stadig bare afsted! 
Alt går stadig rigtig godt og det er dejligt at det snart er jul. Selvom det hele er meget anderledes her til jul, og vi ike har alle de samme traditioner, så nyder jeg det. 
Savner dog en masse ting som, kalenderlys, tv-julekalender, pebernødder, brunkager, dansk julemusik, adventskrans og bare alle de andre traditioner som vi har i julen med familie osv. 
Fik min pakke fra mor og far i perfekt timing, den 1. december. I pakken var en julekalender som mor havde lavet, og 4 julegaver (fra mor, far og mormor). Rigtig hyggeligt og ALTID rart med pakker hjemmefra. 

Julelysene på vejen er så smukke, og det er præcis som på film så meget det går op i deres juledekorationer og lys. Vores naboer har endda musik kørende med deres jylelys i forhaven. Det hele er så overdrevet. 
Prøvede at tage billeder af det, men man skal se det i virkeligheden for virkelig at se hvor meget de har.