fredag den 19. september 2014

Ward-party

I tirsdags havde min "ward" (kirke-sogn) sin årlige Halloween fest. Det var lidt ligesom en vej-fest bare meget mere gennemført og en del flere mennesker. Temaet var "Det vilde vesten" og de havde b.la.:
- Mekanisk tyr
- 2 levende grise der skulle jagtes 
- En kæmpe mad buffet med en masse "pulled pork" og kager
- Photo booth
- ansigtsmaling
- lasso-træning
- pony ridning 
 Og en hel masse andet! 

Det sjoveste (og mærkeligste) var nok de 2 grise der blev jagtet. Der var en lille gris til de små børn og en større gris til større børn/voksne. Så der var stort set 20-30 mennesker der løb efter en gris på en softballbane! Så mærkeligt (selv for de lokale), men også rigtig sjovt. Selvom det var ret syndt for grisene der bla brækket rygknoglen og skreg. Dem der fangede grisen fik den "med hjem", nok nærmere til slagteren, men ja, de vandt altså en hel gris til at spise! 

Tog nogle få billeder:
Kate (min 13-årige værtssøster) på tyren 

Brynn (min 11-årige værtssøster, og hendes veninder) i photobooth.
Lige inden de slap den første gris løs





fredag den 12. september 2014

Homecoming

Sidste uge (1. sep-5. sep) var homecoming-weekend. Det vil sige: masser af school-spirit, cheerleding, opyntning på skolen, homecoming parade, dodgeball-turnering, homecoming football game og ikke mindst homecomingdance.

Hver dag i ugen havde et tema, som man skulle/kunne følge. Vi havde: Tie Dye Tursday, Workout Wendsday, Jersey Thursday og tilsidst School Spirit Friday (hvor man bare skulle have blåt/rødt tøj på). 

Onsdag var der dodgeball (en form for høvdingebold) turnering, og midt hold kom på andenpladsen. Et billede af mit hold:

Fredag var så homecoming-gameday og festen var om aftenen. Man har en homecoming-gruppe, som man laver en aktivitet/date med. Min gruppe tog først hen på skolen og så kamp, og derefter tog vi ud og prøvede at skyde. (Drengene i gruppen planlægger det hele) og de synes det kunne være sjovt for mig og Oceane (den belgiske udvekslingsstudent) at skyde, da vi aldrig havde prøvet det før. 

Football-spillerne og cheerleaderne
Oceane, der holder sig for ørene. Og ikke mindst de flotte bjerge i baggrunden
Oceane der får de sidste instrukser inden hendes første skud
Mig inden midt første skud

Det er lidt skræmmende at tre 16-årrige drenge bare kan tage ud og skyde når de har lyst, og bare kan have geværer i bagagerummet, men det var super sjovt og spændende at prøve. Var dog rimelig bange det meste af tiden haha. De var gode til at gøre alting sikkert og det var ikke sådan så de lavede sjov med det, kun når de synes det var mærkeligt at vi var bange.

Derefter spiste vi mad på en restaurant, hvor drengene betaler for en og det hele! Det er lidt mærkeligt, at det hele skal være så formelt, men det er da rart at man kan spise gratis. 

Om aftenen bliver man hentet af sin date og tager hen til selve festen på skolen. Selve festen var ikke sådan speciel fed, og vi var der kun i 1 time. Men det var sjovt at opleve og alle er rigtig søde. Bagefter så vi halvdelen af en film, men alle var rigtig trætte så vi tog hjem. 
Billeder fra da jeg blev hentet:
Min homecoming-gruppe, fra venstre: Logan, Mig, Dayton, Jessica, Colten og Hannah.

fredag den 5. september 2014

RHS - Richfield High School

Her er er par billeder fra skolen, min første football-game og et stort "W" som vi lavede den første uge. W står for Wildcats, som er RHS' maskot. 
Hovedindgangen
"R" for Richfield og kattepoter på fortovet 
Mig med min Richfield High-tshirt "go blue og go home"

Footballgame






Aspect gruppe

I onsdags mødtes jeg for første gang med min udvekslings-gruppe. Jeg går på skole med 3 af dem, men det var rigtig hyggeligt at møde de 3 andre også. 
Vi mødes en gang om måneden og laver en aktivitet. Fx skal vi til Californien i februar! 

Fra venstre er det: Anne (Danmark), Ane (Danmark), Juliana (Brasilien), Océane (Belgien), Mig, Luca (Tyskland), Diego (Columbien).

lørdag den 30. august 2014

St. George

Denne weekend er en holiday-weekend, hvor vi har fri fra mandag også. Så vi er taget syd på til en by der hedder St. George, hvor Brandons (min værtsfar) forældre har et sommerhus. Her er mega hyggeligt og en del varmere end i Richfield.

Idag har vi været ude og vandre i national parken der hedder Zion. Vi gik på en rute hvor man gik halvt i vand og halvt på en sti, og det var rigtig smukt og spændende at se. Er så heldig at jeg kan komme med på sådan nogle gode ture! Her er lidt billeder fra turen:



I aftes var jeg i teatret med Laura (min værtsmor) og så en af lauras nevøer spille en rolle i Peter Pan, i et lille hyggeligt teater. Her er et billede af teatret, som lå i er lille western-inspireret område:








fredag den 22. august 2014

Richfield, Utah

Nu har jeg været i Richfield i næsten en uge, og har nydt alting! 

På de få dage jeg har været her, har jeg allerede oplevet en masse. Jeg startede på Richfield High School i onsdags, og har nu gennemført 3 dage på High School. Det har været super fedt, men også rimelig udfordrende. 

I søndags var jeg i kirke, og efter det blev jeg fejret godt af min værtsfamilie. Jeg fik en masse søde gaver fra dem og de havde lavet kage til mig. 

Her er et par billeder, som jeg tog af nabolaget på vej hjem fra skole idag:




lørdag den 16. august 2014

NYC

Nu har jeg været i New York i et par dage, så tænkte jeg måtte lave et indlæg.

Jeg har været på sightseeing, shoppet en masse og igår var vi i Six Flags (en forlystelsespark).
Her er et par billeder fra turen:

Frokost

Pigerne jeg har gået sammen med hedder (fra venstre): (mig selv), Marika, Amanda, Lisa, Emma og Malene 

NYC skyline

9/11 memorial


Grand Central Station

Times Square

Om en time går turen til Utah, men er først fremme senere i aften. Glæder mig til at møde min værtsfamilie, men er også rigtig spændt. Vil selvfølgelig lave et opslag igen, når jeg er kommet godt frem :)